dimarts, 6 de maig del 2014

STRANGE MEETING [fragment 1]

It seemed that out of battle I escaped
Down some profound tunnel, long since scooped
Through granites which titanic wars had groined.
 
Yet also there encumbered sleepers groaned,
Too fast in thought or dead to be bestirred.
Then, as I probed them, one sprang up, and stared
With piteous recognition in fixed eyes,
Lifting distressful hands, as if to bless.
 
And no guns thumped, or down the flues made moan.
‘Strange friend’, I said, ‘here is no cause to mourn’.
 
Sembla que vaig fugir de la batalla
i vaig baixar per dins un túnel llarg,
buidat de guerra en guerra per titans.
 
També aquí grunyien els dorments,
morts o massa distrets per aixecar-se.
Llavors, en observar-los, un s’alçà
i em mirà pietós amb els ulls fixos,
les mans cansades, com si em beneïssin.
 
No sentírem fusells ni el plany de cap canó.
‘Estrany amic’, vaig dir, ‘no hi ha lloc per al dol’.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada